Drogi Odbiorco Usług,
jeżeli masz wątpliwości co do prawidłowości wskazań wodomierza głównego, informujemy że Spółka jest zobowiązana na pisemny wniosek Odbiorcy Usług dokonać urzędowego sprawdzenia wodomierza głównego.
Przed złożeniem wniosku o wykonanie ekspertyzy wodomierza Odbiorca Usług winien wykluczyć możliwość wystąpienia wszelkiego rodzaju przecieków, nieszczelności oraz innych możliwych awarii na wewnętrznej instalacji wodociągowej (tj. za wodomierzem głównym). Często spotykanym powodem zwiększonego zużycia wody są m.in.: cieknące spłuczki sanitarne, nieszczelna armatura wodociągowa w tym krany i prysznice, przecieki na kranach wyprowadzonych poza budynek, możliwych podłączeniach wody do instalacji centralnego ogrzewania itp.
Procedura przekazania wodomierza do ekspertyzy rozpoczyna się:
- złożeniem pisemnego wniosku o ekspertyzę do Sulechowskiego Przedsiębiorstwa Komunalnego „SuPeKom” Sp. z o.o. Do pobrania: Wniosek o urzędowe sprawdzenie wodomierza
- Na podstawie złożonego wniosku nasi Pracownicy w terminie do 3 dni od złożenia wniosku zdemontują przedmiotowy wodomierz montując w jego miejsce nowy.
- Zdemontowany wodomierz zostaje przekazany do Punktu Legalizacyjnego Wodomierzy nadzorowanego przez Obwodowy Urząd Miar.
- Czas oczekiwania na wynik ekspertyzy wynosi około 4 tygodnie.
W tym czasie Pracownik Urzędu Miar dokonuje sprawdzenia zgodności wodomierza z zatwierdzonym typem, ważności cech legalizacyjnych, a następnie na specjalistycznych stanowiskach pomiarowych wyznaczane są rzeczywiste błędy pomiarowe wodomierza.
Następnie Urząd Miar wydaje „Świadectwo ekspertyzy”, w którym podaje wyniki sprawdzenia.
W przypadku gdy ekspertyza stwierdza, iż wodomierz spełnia wymagania wprowadzone rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 7 stycznia 2008 r. w sprawie prawnej kontroli metrologicznej przyrządów pomiarowych (Dz. U. z 2008 r. Nr 5, poz. 29 ze zmian.) oraz rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 23 października 2007r. w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać wodomierze oraz szczegółowego zakresu sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych (Dz. U. z 2007 r. Nr 209, poz. 1513 ze zmian.) – Odbiorca zostanie obciążony jej kosztami.
W przypadku stwierdzenia w wyniku urzędowego sprawdzenia prawidłowości działania wodomierza głównego, że wskazania wodomierza głównego przekraczają błąd dopuszczalny, ilość faktycznie pobranej przez Odbiorcę Usług wody ustala się korygując ilość wskazaną przez wodomierz główny odpowiednio w dół lub w górę, współczynnikiem równym średniej arytmetycznej z rzeczywistych błędów wskazań. Korekta obejmuje okres od daty wystąpienia nierzetelnego pomiaru, a jeżeli ustalenie tej daty nie jest możliwe, od ostatniego odczytu wodomierza głównego.
Zgłoszenie ewentualnych zastrzeżeń do wysokości wystawionej faktury nie wstrzymuje terminu jej zapłaty.
W przypadku nadpłaty zalicza się ją na poczet przyszłych należności, lub na żądanie Odbiorcy Usług zwraca się w terminie 7 dni od złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.
Do pobrania: