Mamy przyjemność przedstawić Państwu zakres usług świadczonych przez naszą Spółkę związanych z zarządzaniem i administrowaniem nieruchomościami:
- weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości, prowadzenie ewidencji lokali, właścicieli lokali i najemców w lokalach nie wyodrębnionych oraz ich bieżące aktualizowanie,
- prowadzenie księgi obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wspólnej wymaganej przez przepisy ustawy Prawo budowlane,
- zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne, zgodnie z wymaganiami ustawy Prawo budowlane,
- zawarcie w imieniu i na rzecz Wspólnoty umów o dostawę wody i odbiór ścieków, dostawy energii elektrycznej, cieplnej dla potrzeb c.o. i c.w., wywozu nieczystości płynnych i stałych, a także umów z tytułu świadczenia usług kominiarskich, wykonywania remontów i usuwania skutków awarii oraz dokonywanie rozliczeń z tytułu tych umów,
- zapewnienie i nadzór nad wykonywaniem bieżącej konserwacji i bieżących napraw nieruchomości wspólnej w zakresie ujętym w planie rocznym na podstawie planu remontów zatwierdzonego przez zebranie właścicieli po zgromadzeniu stosownych środków finansowych na funduszu remontowym,
- ubezpieczenie budynków położonych na nieruchomości wspólnej,
- opłacanie podatków i innych opłat publicznoprawnych przypadających od nieruchomości wspólnej, chyba że są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali,
- prowadzenie ewidencji księgowej i pozaksięgowej zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- otwarcie rachunku bankowego dla Wspólnoty i dokonywanie rozliczeń poprzez rachunek bankowy, reprezentowanie Wspólnoty przed Urzędem Statystycznym, Skarbowym i Bankiem,
- otwarcie odrębnego konta bankowego dla funduszu remontowego lub wydzielenie subkonta,
- dysponowanie rachunkiem bankowym wspólnoty w zakresie uiszczania jej zobowiązań za otrzymywane świadczenia i usługi,
- przygotowywanie projektu planu gospodarczego w formie planu rzeczowo-finansowego oraz korekt tego planu, w tym przychodów i wydatków z funduszu remontowego Wspólnoty,
- przygotowywanie rozliczeń planu gospodarczego, w tym rozliczeń funduszu remontowego,
- przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań wspólnoty mieszkaniowej,
- sporządzanie rocznego sprawozdania finansowego dla Wspólnoty,
- pobieranie i rozliczanie z właścicielami lokali opłat z tytułu kosztów zarządu nieruchomością wspólną w ciągu roku w formie miesięcznych zaliczek określonych uchwałą właścicieli lokali,
- dochodzenie na drodze postępowania sądowego należnych od właścicieli lokali kosztów utrzymania nieruchomości wspólnej,
- reprezentowanie ogółu właścicieli w sprawach dotyczących wspólnoty przed sądami, wobec organów administracji rządowej i samorządowej, a także w stosunkach z członkami wspólnoty i osobami trzecimi i zlecenie zastępstwa procesowego w tych sprawach,
- wydawanie poświadczeń, bądź zaświadczeń właścicielom lokali celem uzyskania dodatków mieszkaniowych lub pomocy społecznej,
- świadczenie dodatkowych usług w zależności od potrzeb Zarządów Wspólnot i przewidzianych przez ustawę o własności lokali,
- druk książeczek czynszowych.
Każda umowa z członkami Wspólnoty lub jej Zarządem przygotowywana przez Zarządcę przed jej ostatecznym podpisaniem, jest dostarczona do członków Wspólnoty lub jej Zarządu w celu uzgodnienia jej treści.
Spółka nasza jest ubezpieczona od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone w związku z prowadzoną działalnością w zakresie zarządzania nieruchomościami.
Koszty wynagrodzenia za zarządzanie Wspólnotą są każdorazowo negocjowane.